Coop UQAM | Coopsco

Créer mon profil | Mot de passe oublié?

Magasiner par secteur

Matériel obligatoire et recommandé

Voir les groupes
Devenir membre

Nos partenaires

UQAM
ESG UQAM
Réseau ESG UQAM
Bureau des diplômés
Centre sportif
Citadins
Service de la formation universitaire en région
Université à distance
Société de développement des entreprises culturelles - SODEC
L'institut du tourisme et de l'hotellerie - ITHQ
Pour le rayonnement du livre canadien
Presses de l'Université du Québec
Auteurs UQAM : Campagne permanente de promotion des auteures et auteurs UQAM
Fondation de l'UQAM
Écoles d'été en langues de l'UQAM
Canal savoir
L'économie sociale, j'achète
Millénium Micro



Recherche avancée...

Rivering


Éditeur : Wilfrid Laurier University Press
ISBN numérique ePub: 9781771120401
Parution : 2014
Catégorisation : Livres numériques / Autre / Autre / Autre.

Formats disponibles

Format Qté. disp. Prix* Commander
Numérique ePub
Protection filigrane***
Illimité Prix : 11,99 $
x

*Les prix sont en dollars canadien. Taxes et frais de livraison en sus.
***Ce produit est protégé en vertu des droits d'auteurs.




Description

Opening doors, dreaming awake, tracing networks of music and meaning, Marlatt’s poetry stands out as an essential engagement with what matters to anyone writing with a social-environmental conscience. Rivering includes poems inspired by the village of Steveston where, before the war, a Japanese-Canadian community lived within the rhythms of salmon on the Fraser River delta. Also gathered into Rivering: lesbian love poetry from Touch to my Tongue; a transformance of Nicole Brossard’s Mauve; passages from The Given, winner of the 2009 Dorothy Livesay Poetry Prize; a traditional “Kuri” song from the Noh drama, The Gull; and an unpublished excerpt from the chamber opera “Shadow Catch.”

Difficult, beautiful, heart-breaking realities of the twenty-first century are urgently immediate in selections from Liquidities: Vancouver Poems Then and Now. All of the poems speak to Marlatt’s poetics of place and of language as passage between distant or disparate human beings, and between human beings and the more-than-human world. The selections are framed by Susan Knutson’s deeply attentive critical introduction and by Marlatt’s “immediacies of writing,” a new lyrical essay investigating the act of writing. Closing with a walking meditation situated by her Buddhist practice, Rivering is both a “pocket Marlatt” and an introduction to one of the best poets of our time.