Coop UQAM | Coopsco

Créer mon profil | Mot de passe oublié?

Magasiner par secteur

Matériel obligatoire et recommandé

Voir les groupes
Devenir membre

Nos partenaires

UQAM
ESG UQAM
Réseau ESG UQAM
Bureau des diplômés
Centre sportif
Citadins
Service de la formation universitaire en région
Université à distance
Société de développement des entreprises culturelles - SODEC
L'institut du tourisme et de l'hotellerie - ITHQ
Pour le rayonnement du livre canadien
Presses de l'Université du Québec
Auteurs UQAM : Campagne permanente de promotion des auteures et auteurs UQAM
Fondation de l'UQAM
Écoles d'été en langues de l'UQAM
Canal savoir
L'économie sociale, j'achète
Millénium Micro



Recherche avancée...

Social, Casual and Mobile Games

Social, Casual and Mobile Games

Willson, Michele et Leaver, Tama


Éditeur : BLOOMSBURY
ISBN papier: 9781501320194
Parution : 2017
Code produit : 1389464
Catégorisation : Livres / Sciences humaines / Sciences sociales / Sociologie et société

Formats disponibles

Format Qté. disp. Prix* Commander
Livre papier 1 Prix membre : 57,10 $
Prix non-membre : 60,10 $
x

*Les prix sont en dollars canadien. Taxes et frais de livraison en sus.




Description

Social, casual and mobile games, played on devices such as smartphones, tablets, or PCs and accessed through online social networks, have become extremely popular, and are changing the ways in which games are designed, understood, and played. These games have sparked a revolution as more people from a broader demographic than ever play games, shifting the stereotype of gaming away from that of hardcore, dedicated play to that of activities that fit into everyday life. Social, Casual and Mobile Games explores the rapidly changing gaming landscape and discusses the ludic, methodological, theoretical, economic, social and cultural challenges that these changes invoke. With chapters discussing locative games, the new freemium economic model, and gamer demographics, as well as close studies of specific games (including Candy Crush Saga, Angry Birds, and Ingress), this collection offers an insight into the changing nature of games and the impact that mobile media is having upon individuals and societies around the world.