Coop UQAM | Coopsco

Créer mon profil | Mot de passe oublié?

Magasiner par secteur

Matériel obligatoire et recommandé

Voir les groupes
Devenir membre

Nos partenaires

UQAM
ESG UQAM
Réseau ESG UQAM
Bureau des diplômés
Centre sportif
Citadins
Service de la formation universitaire en région
Université à distance
Société de développement des entreprises culturelles - SODEC
L'institut du tourisme et de l'hotellerie - ITHQ
Pour le rayonnement du livre canadien
Presses de l'Université du Québec
Auteurs UQAM : Campagne permanente de promotion des auteures et auteurs UQAM
Fondation de l'UQAM
Écoles d'été en langues de l'UQAM
Canal savoir
L'économie sociale, j'achète
Millénium Micro



Recherche avancée...

Right, Down + Circle


Éditeur : ECW Press
ISBN numérique ePub: 9781778521973
Parution : 2023
Catégorisation : Livres numériques / Autre / Autre / Autre.

Formats disponibles

Format Qté. disp. Prix* Commander
Numérique ePub
Protection filigrane***
Illimité Prix : 9,99 $
x

*Les prix sont en dollars canadien. Taxes et frais de livraison en sus.
***Ce produit est protégé en vertu des droits d'auteurs.




Description

An exuberant, incisive look at how Tony Hawk’s Pro Skater transformed a culture

Going from a hobby toy for surfers to an Olympic sport, skateboarding has had a tumultuous history. Today, professional skateboarders land endorsement deals with Nike and Adidas, while popular television series like HBO’s Betty tell the stories of diverse crews of skaters living in New York City. So how did a fledgling subculture rise from its near-death knell in the ’90s to become ubiquitous today? It was simply a matter of finding the right messenger.

In 1999, the bestselling video game Tony Hawk’s Pro Skater was released, and a new generation was exposed to skateboarding culture right in their very own homes. Kids and adults alike could now spend hours playing as actual skateboarders, learning the vernacular, listening to the music skateboarders loved, and having fun onscreen before trying to skate IRL in the driveway.

Right, Down + Circle explores how a video game starring the most famous pro skater in the world brought skateboarding culture — and its ever-shifting markers of music, subversion, and coolness — to the masses and ultimately transformed the culture it borrowed from in the process.